keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Munia ja tekijänoikeuksia.

Pääsiäinen tuli ja meni. Sukuloitiin ja kaveroitiin. Ei ollut kovin munarikas.
Koska enhän mä voi sitä suklaata popsia kun olen niin reipas karppaaja. ;)
Avasin kolme suklaamunaa ja pakotin Rakkaan syömään ne suklaat, jotta minä saan ne lelut.
Rakas totesi munat avattuani että harmi ettei tullut sormusta. heh.
Saakohan niitä edes mistään suklaamunista enää? :)

Eilen surffailin netissä ja etsin sitten munakuppeja. Kyllä vain.
Tykkään syödä keitettyjä kananmunia sillain sopivasti löysänä. Noin 3,5minuutin muna on just hyvä! :) No, siihen tarkotukseen olisi äärettömän kätevä sellanen kaunis munakuppi.

Löysin vaikka millasia, jopa viiden satsin Arabian munakuppeja hintaan 110e. Olin hieman järkyttynyt, koska en tajunnu että arvoesineet voi olla näinkin arvokkaita. Vaikka siis tiedän että vanhoilla Arabian astioilla ynnä muilla on melkoisesti arvoa!
Mutta jotain rajaa... ;)

Ongelmaksi muodostui sitten se että olisin halunnut laittaa niitä kivoja munakuppikuvia tähän postaukseen. Mutta apua, mites ne tekijänoikeudet?!
Saanko laittaa kuvia postauksiini jos kuvat eivät ole omiani?
Entäpä jos niissä on se tekijänoikeuslogo?
Olen kyllä nähnyt että monilla on netistä poimittuja kuvia blogeissaan, mutta pitääkö minun siis kysyä lupa kuvan omistajalta? Mietin että riittääkö jos laitan kuvan alle linkin osoitteeseen mistä olen kuvan poiminut?

Osaisiko netin tekijänoikeuksista jotain tietävä neuvoa minua? :)
Googletin kyllä kyseisen asian, mutta sieltä en löytänyt ihan selkeää neuvoa...

Sitten ajattelin että voisin ihan oikeasti ruveta etsimään meille kivaa astiastoa, jota kerätä.
Niitä vaihtoehtojakin olisi kiva saada kuvina!
meillä on tällä hetkellä kauhia sekatavara-astiasto
eli vähän sitä sun tätä saatua ja ostettua.
Eniten minua viehättää Pentikin Vanilja-sarja, mutta sitä tuntuu olevan joka toisella tutulla ja kumminkaimalla, mikä nyt sinäänsä ei haittaa. Mutta Vanilja-sarjan valmistus muistaakseni loppuu ihan näillä näppäimillä... Kerkeäisimmekö me kerätä koko astiastoa?

Teema -tai Koko-astiasto voisi myös olla vaihtoehtona. Niissä on tosi kivoja värejä tarjolla! :)
Voisi olla vaikka valkeaa ja ruskeaa... Mutta onko ne sitten vähän tylsiä?
Yksivärisiä. Laitosmaisia astioita. :) Jostain syystä varsinkin Teema-astiasto on minusta laitosmainen. Sitä tuntuu olevan kaikissa laitoksissa!

Toisaalta joku ihanan värikäs ja mahdollisesti jollain kuvioinnilla piristetty astiasto voisi olla ihana! Esimerkiksi punainen... :) Amarilloissa on ihania lautasia. Voisin yksi kerrallaan kerätä astiaston takin hihaan! ;) ei vaiskaan...

Eikä astiaston varmastikaan tarvitse olla mikään arvoastiasto. Tyyliin siis Pentikin tai Arabian.

Keräätkö sinä mitään astiastoa? Tai onko sinulla jo joku ihana kaunistamassa kattauksiasi? :)

Ei kommentteja: